In the ghetto

Jag kan verkligen inte bestämma mig, men nu har jag bestämt mig! Det blir blogg.se istället för blogspot, jag förstod verkligen inte ett piss. Ska bara försöka få hjälp med design osv.

Elvis Presley - In the ghetto                        
Pappa stod på parkeringen och väntade på mig, jag hade avslutat min första dag i skolan. När jag sätter mig i bilen får jag höra en låt som pappa har på skivan, jag kan vid dethära laget inte ett skvatt engelska. Men efter några svängar på samhället så sjunger jag faktiskt med i låten.

Jag kommer än idag ihåg pappas röst då han sjöng den låten, man ville bara krypa ihop och bara stanna där och lyssna på hans ljuvliga stämma. Varför kunde inte jag få ärva den!?

 
Céline Dion - My heart will go on        
Filmkväll stod på planeringen, jag mamma och pappa. Jag förstod inte ett skvatt av filmen, men jag rördes av just den scenen, pappa ställer sig upp och går på toa.

Han kommer tillbaka med lite svullna ögon, jag förstår att han har gråtit men kommenterar inte detta. Mamma fäller en tår, och som en kedjereaktion så fäller jag också en tår utan att veta varför.


Tommy Körberg - O helga natt      (höjningen kommer runt 03:30)

Nu måste jag verkligen förklara mig!

Varje jul, från att jag var 4-5 år har vi sjungit denna låt. Och som jag sa tidigare så va pappa riktigt duktig på att sjunga. Detta var verkligen pappa. När vi skulle välja en låt till pappa begravning så tvekade vi inte, det var ju vid juletid, pappas favoritlåt men nu gällde det att hitta någon som kan sjunga denna. Han var verkligen petnoga när det gälde denhära låten.

Han satt verkligen och lyssnade, och en höjning i låten är den han verkligen var mån om. Det krävs pipa för den höjningen. Men till slut så hittade vi Lars-Martin Nygren (Isaks pappa)
Jag var verkligen orolig att han inte skulle fixa det, när vi sitter där och han tar den, då skrattar både jag och mamma, tittar på varandra och ler. Enda gången jag log under den tillställningen.

Han satte den så perfekt.
Varje gång jag hör den låten så blir jag både ledsen och glad, jag tittar alltid upp och tänker på pappa. Jag har börjat leta felen i denna låt då andra sjunger den. Allt för min pappas skull.





Clapton - Tears in heaven                 
Jag har inte velat lyssna på den sen pappas begravning. Utan förvarning börjar den spelas på orgeln.
Bara detta får mig att falla i storgråt då jag tänker på det, att inte kunna lýssna på den låten suger verkligen, men jag delar med mig av den, för den är verkligen underbar. medans ni lyssnar på den kan ni ju lyssna å mig också.




Back to life,

Allt rullar väl på i sin egna takt, inte mycket som händer just nu faktiskt. Ska jag vara ärlig så längtar jag lite till att få jobba.

Idag har jag verkligen inte gjort så mycket, vaknade typ 2, gick upp och åt. Satt vid datorn i för många timmar, hann ut och steka lite på balkongen, gick in till datorn igen. Sen ringde Jens, så vi traska till Statoil och handla nå snarrrra, sen blev det lite tevetittning.

Ifall vädret tillåter så befinner vi oss nog på Gielas, inget bad för mig iaf, men schtek. I hope you'll be there!
Ska spela lite nu, men säg det inte till någon.

One misstake, Many regrets.



Pussåkram / Eran egna E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0